Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T17:04:48+01:00
1) Zgodnie z wzorem z 2 zasady dynamiki Newtona:

F = m * a, czyli:

a = F / m = 5N / 3kg = 5/3 m/s²
2) Dane: m = 1000 kg - masa
a = 20 m/s : 2 s = 10 m/s^2 - opóźnienie
Wzór: F = m * a
Szukane: F = ? - siła
Obliczenia: F = m * a
F = 1000 kg * 10 m/s^2
F = 10 000 N
F = 10 kN
Odp.: Trzeba zadziałać siłą 10 kN.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:05:48+01:00
Z jakim przyśpieszeniem poruszało się ciało o masie 3kg, jeżeli działała na nie siła 5N? F/m 5n/3kg=1,6N/kg lub 1,6 m/s2

Jaka siła musiałaby działać na samochód o masie1000kg, jadący z szybkością 20m/s, aby zatrzymać go w ciągu 2s. Musiałaby działać siła 10tys. N ( Newtonów)