Napisz wzory następujących soli :
węglan wapnia
dwuwodorofosforan (V) sodu
jodek żelaza (II)
wodorowęglan potasu
dziesięciowodny siarczan (VI) sodu
chlorek wodorotlenek magnezu
fosforan (V) amonu
azotan (V) żelaza (III)
siarczan (VI) bizmutu (III)
węglan dwuwodorotlenkek dwumiedzi (II)
wodorowęglan amonu

Daje Naj !!


2

Odpowiedzi

2011-09-23T14:26:32+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

 węglan wapnia ............CaCO3
 dwuwodorofosforan (V) sodu ....NaH2PO4
 jodek żelaza (II) .......FeI2
 wodorowęglan potasu.    KHCO3
 dziesięciowodny siarczan (VI) sodu .....Na2SO4*10H2O
 chlorek wodorotlenek magnezu .....Mg(OH)Cl
 fosforan (V) amonu ....(NH4)3PO4
 azotan (V) żelaza (III) ...Fe(NO3)3
 siarczan (VI) bizmutu (III) ...Bi2(SO4)3
 węglan dwuwodorotlenkek dwumiedzi (II) Cu2(OH)2CO3
 wodorowęglan amonu ......NH4HCO3

7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2011-09-23T14:42:59+02:00

węglan wapnia - CaCO₃
dwuwodorofosforan (V) sodu- NaH₂PO₄
jodek żelaza (II)- FeI₂
wodorowęglan potasu - KHCO₃
dziesięciowodny siarczan (VI) sodu - Na₂SO₄ * 10 H₂O

chlorek wodorotlenek magnezu- Mg(OH)Cl
fosforan (V) amonu- (NH₄)₃PO₄
azotan (V) żelaza (III)- Fe(NO₃)₃
siarczan (VI) bizmutu (III) - Bi₂(SO₄)₃
węglan dwuwodorotlenek dwumiedzi (II) - Cu₂(OH)₂CO₃
wodorowęglan amonu- NH₄HCO₃

11 4 11