Odpowiedzi

2010-02-02T17:07:22+01:00
Współ organizator obiadów czwartkowych organizowanych przez Augusta Poniatowskiego i jego samego.
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:11:22+01:00
Jak nie z neta to z książki mojej :D :)

*W twórczości Krasickiego -co znamienne dla formacji klasycystycznej- niezwykle mało jest akcentów osobistych
*Literatura stała się dla Krasickiego swego rodzaju terapią, łagodzącą doskwierające mu poczucie bezradności i zniewolenia zaistniałą sytuacją polityczną
*o poziomie intelektualnym zakonników opisanych przez Krasickiego w Monachomachii świadczy zaniedbana, nieużywana biblioteka klasztorna
*Talent Krasickiego miał charakter satyryczny (pisany oktawami epos o tematyce heroicznej, ukazujący bohaterską przeszłość polaków jest nazbyt retoryczny, oratorski)
*Poezja Krasickiego odnawia język literatury polskiej, jest daleka od powszechnej w epoce mody na niewolnicze naśladowanie wzorów francuskich
16 4 16