Zad.1
Ułóż równanie
I__X__I__5___I__X___I___12___I
I__6___I___X____I___14__________I

Zad.2
Przedztaw treść zadania na rysunku i w postaci równania:
Krzyś jest o 4 lata starszy od Oli, a Ola o rok starsza od Basi.Razem mają 21 lat.Ile lat ma Basia?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T17:16:08+01:00
1
2x+17
x+20
2x+17=x+20
x=20-17
x=3


2
Krzyś jest o 4 lata starszy od Oli, a Ola o rok starsza od Basi.Razem mają 21 lat.Ile lat ma Basia

x wiek Basi
x+1 wiek Oli
x+1+4 wiek Krzysia

x+x+1+x+1+4=21
3x=21-6
x=15:3
x=5

basia ma 5 lat
ola ma 6 lat
krzys ma 10 lat
spr 5+6+10=21

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T17:21:03+01:00
ZADANIE1

x+5+x=12
2x=12-5
2x=7/:2
x=3,5

6+ x =14
x=14-6
x=8



ZADANIE2

x Lata Basi
x+1 Lata Oli
x+1+4 Lata Krzysia
x+x+1+x+1+4=21
3x=21-6
x=15:3
x=5
Basia ma 5 lat
Ola ma 6 lat
Krzyś ma 10 lat
1 5 1
2010-02-02T17:23:59+01:00
Zadanie 1
4+5+3=12
6+8=14
zadanie 2
4+x+1+x+x=21
5+3X=21 5-21=16
3X=16/:
5lat4miesiące
odp Basia ma 5,4 lat ,ola 6,4lat,Krzyś ma 10,4lat



nie jestem pewna pierwszego ale drógie jest dobrze

1 5 1