Zad. 1 .
Jedna liczba jest o 9 mniejsza od podwojonej drugiej liczby. Suma tych liczb wynosi 12. Znajdź te liczby .


Zad.2.
Apolonia ma 7 tyle dwuzłotówek co pięciozłotówek . W sumie ma 323 zł.
Ile ma ona pięciozłotówek , a ile dwuzłotówek.






P.S. proszę o wszystkie obliczenia , o Analizę , i o równania .


Dzięki . Najlepsze odpowiedzi będą wynagrodzone .

Dzięki :):)

2

Odpowiedzi

2010-02-02T17:21:50+01:00
Zad.1to się =108suma liczb
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:25:12+01:00
1 zad.
x-pierwsza liczba =7
2x-9-druga liczba =2×7-9=14-9=5
12-suma tych liczb
x+2x-9-suma tych liczb
x+2x-9=12
3x=12+9
3x=21/:3
x=7
spr.:
7+5=12
chyba dobrze ;P

a w drugim zadaniu napisz mi do czego się ta 7 odnosi, to Ci to policzę ;))