Zadanie z tematu rucj jednostajnie prostolinniowy

Z miasta wyruszył samociód i jechał z prędkością 72 km/h po upływie 1 godziny z tego samego miejsca wyruszył motor z prędkością 90 km/h.Po jakim czasie od chwili wyruszenia samochodu dogoni go motor?? Jaką drogę pokonają pojazdy do tego momentu

2

Odpowiedzi

  • lolo
  • Rozwiązujący
2009-10-06T19:24:07+02:00
S - droga
v1, v2 - prędkość pierwszego i drugiego pojaszdu
t1, t2 - czas pierwszego i drugiego pojazdu
t2 = t1+1
72= s/t1
90= s?t1+1
72t1= s oraz 90t1+90 =s
18t1= 90
t1=5
spotkaja sie po 5 godz.
Droga jaką przejadą
I pojazd - 6h*72km/h= 432km
II pojazd 5h* 90 km= 450 km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T20:36:08+02:00
X₁=72km/h
x₂=90km/h

różnica na h=72km/h- 90km/h= -18km

+ 72km(x₁ wyjechał o h szybciej)

72/18= 4

ODP x₂ dogoni x₁ po upływie 4 godzin

droga x₁= 5*72=360km
droga x₂= 4*90= 360km

360*2= 720 km

ODP Razem pokonają 720 km