zadanie 1
suma dwuch liczb jest równa -40 a ich różnica wynosi -160. jakie to liczby

zadanie 2
na parkingu stoi razem25 samochodów i motocykli . Łącznie mają 86 kół.
(w samochodach nie liczymy kół zapasowych).
ile jest samochodów a ile motocykli.
,,błagam na kolanach o pomoc"

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:38:36+01:00
1.
x-pierwsza liczba
y-druga liczba
te dwa równania w klamerkę:
x+y=40
x-y=160
te dwa też:
x=40-y
x-y=160
40-y-y=160
-2y=120
y=-60

x=40-(-60)
x=100

2.
x-liczba samochodów
y-liczba motocykli
te dwa równania w klamerkę:
x+y=25
4x+2y=86
te dwa też:
x=25-y
4x+2y=86

4(25-y)+2y=86
100-4y+2y=86
-2y=-14
y=7

x=25-y=25-7=18
2010-02-02T17:46:33+01:00
Zad1 suma = -40
róznica = -16


to liczby -12 i -28


2
jest 15 motocykli i 14 samochodów

15 motocykli = 30 kól
14 samochpdów = 56 kół