Odpowiedzi

2010-02-02T17:45:00+01:00
To chyba będzie jakoś tak :
150 x 30% + Y x 0% = 22,5%(150 + Y) /%
4500 = 3375 + 22,5Y 1125 = 22,5 Y / 22,5
Y = 50 Cp = 50 %
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:05:39+01:00
Dane:
cp₁ = 30%
Cp₂ = 0%
Cpx = 22,5%
m1 = 150g
m2 = ?

Do ilu gramów wody należy wlać 150 gram, 30% roztworu , aby powstał roztwór 22,5% ?
30% \ / 22,5%
\ /
> 22,5% <
/ \
0% / \ 7,7%

22,5%/7,5% = 150/m2

150 = 3m₂
3m₂ = 150g /:3
m₂ = 50g

Odp: Należy dolać roztwór do 50g wody xD
1 1 1