Mam z przyrody takie zadanie: Odszukaj w kluczach do oznaczania roślin lub w atlasach po dwie nazwy gatunkowe występujących w Polsce chronionych gatunków paproci, skrzypów i widłaków. Wpisz je to tabeli.
I pod tym zadaniem mam tabelę.
POMÓŻCIE PLZ!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-02T17:50:23+01:00
Paprotka:
-Polystichum aculeatum (paprotnik kolczysty)
cieniste zbocza
-Polystichum lonchitis (paprotnik ostry)
rzadki, na południu Polski
zbocza
skrzypy:
-Equisetum telmateia (skrzyp olbrzymi)
leśne źródliska, wilgotne zarośla
-Equisetum variegatum (skrzyp pstry)
mokre piaski, torfowiska
widłaki:
-Diphasiastrum alpinum (widlicz alpejski [widłak alpejski])
-Diphasiastrum complanatum (widlicz spłaszczony [widłak spłaszczony])
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:50:47+01:00
Chronione paprotki :
- Paprotka zwyczajna,
- Salwinia pływająca,
- Języcznik zwyczajny.

Chronione skrzypy :
- Skrzyp pstry,
- Skrzyp olbrzymi,
- Skrzyp bagienny.

Chronione widłaki :
- Widłak alpejski.
- Widłak jałowcowaty,
- Widłak goździsty.
2 3 2