Proszę nie z internetu!!!!!!!
Zad1.
Znaczenie grzybów dla człowiek :
korzystne niekorzystne
Zad2 .
Wyjaśnij jak rozumiesz wymienione niżej określenia :
a) Grzyby niejadalne - b)Grzyby trujące -
Zad 4 .
a) Wypisz cechy grzybów na które powinieneś zwracać uwagę podczas grzybobrania
1
2
3
4

2

Odpowiedzi

2010-02-02T17:48:22+01:00
1.korzystne dla człowieka jest napewno to że grzyby są smaczne a niekorzystne że wiele z nich są trujące mogą wywoływać choroby a nawet śmierć
2.grzyby niejadalne-kazdy grzyb jest jadalny niktóre poprostu tylko raz w życiu...
grzyby trujące -mozemy się nimi otruć
4.
1-Nie należy zbierać grzybów zbyt młodych i nierozwiniętych
2- Nie należy zbierać grzybów zbyt starych
3-Nie należy zbierać grzybów zaczerwionych (zarobaczonych)
4-Nie należy zbierać grzybów wodnistych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:53:53+01:00
1.Grzyby rozkładają martwą materię organiczną,wchodzą w symbiozę z innymi drzewami(mikoryza)
korzystne:-drożdże -przemysl spożywczy
niekorzystne: -choroby -zatrucia

2.Grzyby trujące: Najgroźniejszy, śmiertelnie trujący muchomor zielonawy, czyli sromotnikowy, często ma przyjemny smak i zapach lub nie odznacza się żadnym określonym smakiem i zapachem, a zawiera właśnie śmiertelne dla nas substancje toksyczne.

Grzyby niejadalne:Borowik szatański
Goryczak żółciowy
Huby
Lakówka ametystowa
Mleczaj wełnianka
Muchomór cytrynowy
Muchomór czerwony
Muchomór sromonikowy
Rycerzyk czerwonozłoty
Tęgoskór pospolity ] chyba takie

To czwarte nie dokońca znam....więc nie podawałam ci