Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:56:22+01:00
Wiertła są to narzędzia wykonane z metalu. Wykorzystujemy je do robienia otworów w ścianach za pomocą wiertarki. Wiertła dzielą się na rodzaje :
A - jest do metalu z ostrzem stalowym
B - do drewna - krawędzie kręte
C - do betonu (potocznie nazywane 'widiowe'
D - do drewna piórkowe
E - uniwersalne do betonu lub metalu
F - do blach
G - uniwersalne

Przekładnie ślimakowe znalazły zastosowanie w samochodach. Podnoszą i opuszczają one szyby.

Przekładnia łańcuchowa znalazła zastosowanie przy rowerach.
Jak sama nazwa mówi opiera się na jej zastosowaniu łańcuch poruszający się po zębatce.


Przekładnia liniowa znalazła zastosowanie w budowie maszyn.


Mam nadzieje ze pomglam. Pozdrawiam:)
3 3 3
2010-02-02T18:09:39+01:00
Wiertła jak sama nazwa wskazuje są narzędziami do wykonywania odwiertów./ wykonywania otworów w różnych materiałach/
Wiertła dzielimy na:
- wiertła do metalu
- wiertła do drewna
- wiertła do betonu
Wiertła służące do wykonywania większych otworów nazywamy wiertłami koronowymi lub rurowymi.
Mamy również wiertła specjalistyczne stosowane w medycynie, wiertła stomatologiczne ale również wiertła, które stosuje się do wykonywania odwiertów w ziemi.
Przekładnia, urządzenie służące do przenoszenia ruchu z jednego elementu /czynnego/ do drugiego /biernego/. Stosowanie przekładni związane jest również ze zmianą parametrów ruchu elementu czynnego.
Przekładnie dzielimy na
- przekładnie mechaniczne
- przekładnie elektryczne
- przekładnie pneumatyczne
- przekładnie hydrauliczne
Przekładnie stosowane są w napędzie samochodów, we wszelkiego typu napędach maszyn ale również jazda rowerem jest możliwa dzięki zastosowaniu przekładni.
2 5 2