3.Rozwiąż równanie :
a)4(x-3)=8

zad.1
Zapisz następujące zadania za pomocą równań :
a)Liczba zwiększona o 14 jest równa ośmiokrotności tej liczby .
b)Liczba zmniejszona o 10 jest rowna 16 .
c)Liczba zwiekszona o 5 jest rowna liczbie 37 zmniejszonej o siedmiokrotności tej liczby .
d)Pięć zmniejszone o trzykrotności pewnej liczby jest równe (-25).

zad.2
Ile kosztuje 1kg pomidorow ,jeśli za 45 dag Ola zapłaciła 2zł25gr?


Djcie obliczenia!I Dziękuję :):):)

2

Odpowiedzi

2010-02-02T17:49:57+01:00
3.Rozwiąż równanie :
a)4(x-3)=8
4x-12=8
4x=20
x=5
Ile kosztuje 1kg pomidorow ,jeśli za 45 dag Ola zapłaciła 2zł25gr?
0,45dag=2,25
1kg=x
2,25/0,45=5
kg pomidorów kosztuje 5zł
a)Liczba zwiększona o 14 jest równa ośmiokrotności tej liczby .
x+14=8x
b)Liczba zmniejszona o 10 jest rowna 16 .
x-10=16
c)Liczba zwiekszona o 5 jest rowna liczbie 37 zmniejszonej o siedmiokrotności tej liczby
x+5=37-7x
d)Pięć zmniejszone o trzykrotności pewnej liczby jest równe (-25).
5-3x=-25
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:52:29+01:00
3.
4(x-3)=8
4x-12=8
4x=8+12
4x=20
x=5

1.
a)x+14=8x
b)x-10=16
c)x+5=37-7x
d)5-3x=-25

2.
450g ----- 2.25zł
1000g ----x

2.25 * 1000
X= 450
x=2250:450
x=5
1 4 1