Odpowiedzi

2010-02-02T17:56:47+01:00
P.trap. = (a+b)
____ *h
2

2²+b²=13²
4+b²=169\ -4
b²=165\ √
b= √165

8
P trapezu= _ * √165 = 4*√165
2
1 1 1
2010-02-02T17:58:15+01:00
Trzeba obliczyc wys z twierdzenia pitagorasa , jak masz ten trapez i dolna podsawa czyli ta wieksza podziel na 3 cz. i kazda bedzie miala 2cm i narysuj wysokosc i wtedy powstanie trojkat prostokatny /_|\ <----- cos takiego


obliczenia na wysokosc z twierdzenia pitagorasa:
h²=(√13)²-2²
h²=13-4
h²=9
h=3

pole:
P=1/2(a+b)h
P=1/2 x( 8+2) x 3
P=1/2 x 10 x 3
P=1/2 x 30
P=15
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:01:39+01:00
P=(a+b)*h/2
h=3
P=(2+6)*3/2
P=12 cm