Odpowiedzi

2010-02-02T18:08:38+01:00
Przyprostokatna=6,przeciwprostok=x,druga przyprost=x-2
teraz z pitagorasa

6²+(x-2)²=x²
36+x²-4x+4=x²
40=4x
x=10

to przyprost=8
Obwod=6+8+10=24
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:13:19+01:00
A= 6cm
b= x-2
c= x ( przeciwprost.)

Nasze dane podstawiamy do Tw. Pitagorasa :

a²+b²=c²
6²+ (x-2)²=x²
36+x²-4x+4=x²
40=4x
x=10
x=c, więc
c=10
b=x-2, tak więc b=8

Czyli obw= 8+10+6=24
4 4 4