Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:54:44+01:00
Odl:
Nierównomierne nagrzewanie się o ochładzanie wody i lądu powoduje zróżnicowanie temperatur powietrza. ma ona wpływ na wilgotność powietrza oraz rozkład i wielkość opadów atmosferycznych w ciągu roku.


uksz.:
ułatwia lub utrudnia przepływ mas powietrza, co w konsekwencji wpływa na temp powietrza i wielkość opadów, duże wysokości na niewielkich obszarach są przyczyną zjawiska piętrowości klimatycznej, jaką obserwujemy w górach;DD
27 3 27
2010-02-02T17:55:11+01:00
Ukształtowanie powierzchni:
- ma wpływ na temperature powietrza
- decyduje o wielkosci cisnienia atmosferycznego
- wplywa na wielkosc opadow atmosferycznych
odleglosc do morza i oceanow:
-odmienne warunki termiczne na ladzie i nad wodami, wplywa na zroznicowanie rocznych amplitud temperatury powietrza
- powoduje zakłócenia w strefowym rozkladzie temperatury, opadow i cisnienia
-wplywa na powstawanie wiatrow
20 3 20
2010-02-02T17:56:37+01:00
Odległość od morza wpływa na opady (im bliżej tym większe). Ukształtowanie powierzchni również wpływa na opady, a także temp., ciśnienie, nasłonecznienie...
14 3 14