Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T17:52:37+01:00

x - il. kaset
y - il. płyt

x=7y
x+y=64

x=7y
7y+y=64
8y=64
y=8

x=7*8
x=56

x=56
y=8

Antek ma 56 kaset i 8 płyt
2010-02-02T17:55:12+01:00
Kasety magnetofonowe-7x
płyty kompaktowe-x

7x+x=64
8x=64/8
x=8

czylo płyt komaktowych jest 8 a kaset magnetofonowych 7*8=56

prosze to całe zadanie
2010-02-02T18:06:06+01:00
Rozwiążę to zadanie sposobem układów równań metodą przeciwnych współczynników :)

k-kasety
p-płyty

k+p=64
k=7p

7p+p=64
k=7p

8p=64 |:8
k=7p

p=8
k=7*8

p=8
k=56

Odp: Antek ma 56 kaset i 8 płyt ;P