Odpowiedzi

2010-02-02T18:02:26+01:00
* powstanie biskupstwa w Poznaniu oraz ogólne rozwijanie się Kościoła na terenach Polski
* obronienie Polski przed najazdami innych państw
* wzmocnienie pozycji księcia w oczach poddanych
* zabezpieczenie przed przymusową chrystianizacją ze strony Niemiec
* wzmocnienie pozycji międzynarodowej, wzrost wiarygodności Polski
* pojawienie się w Polsce łaciny, czytania, pisania
* nowe prawo oparte na dekalogu
* nowe stosunki społeczne i zasady moralne
* przybycie do Polski zakonów, tworzących nowe ośrodki oświaty i rzemiosła
27 4 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:03:20+01:00
-początek organizacji kościoła w Polsce
-powstanie pierwszego polskiego biskupstwa
-wejście w krąg kultury zachodnioeuropejskiej
-niezależność i stabilizacja polityczna
-uznanie Jezusa za Zbawiciela
-budowa pierwszych świątyń
51 4 51