Rysunek przedstawia graniastosłup prawidłowy trójkątny.Oblicz:
a)pole powierzchni podstawy
b)pole powierzchni ściany bocznej,
c)pole powierzchni całkowitej
d)Objętość


Sorki za trochę krzywy rysunek ale inaczej nie dałem rady zeskanować:)

3

Odpowiedzi

2010-02-02T18:06:18+01:00
2010-02-02T18:07:17+01:00
A) Pp = 4^2 pierwiastka z 3/4 = 4 pierwiastki z 3

b) a *b = 4 * 6 = 24

c) Pc = 3 * 24 + pp = 72 + 4 pierwiastki z 3

d) V = Pp* h = 4 pierwiastki z 3 * 6 = 24 pierwiastki z 3

Sorry, za słowne pierwiastkowanie, ale nie mam pojęcia skąd wziąsc symbol :)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:12:20+01:00
A)pole powierzchni podstawy
wzór Pp=(a²√3)/4 a=4
Pp= (4²√3)/4
Pp= (16√3)/4)
Pp= 6,93

b)pole powierzchni ściany bocznej,
Pb= a*b (jednej ściany)
Pb= 4*6
Pb = 24

c)pole powierzchni całkowitej
Pc = 2Pp+ Pb (wszystkich ścian)
Pc= 2*6,93 + 3* 24
Pc = 13,86 + 72
Pc = 85,86

d)Objętość
V= Pp * b b-wysokość
V= 6,93*6
V= 41,58
16 2 16