Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T22:37:26+01:00
Wierzchołki gór najwyższych pasm górskich świata - Alp, Himalajów, Andów i Gór Skalistych, pokryte są wiecznym śniegiem i lodem. Nawet na najwyższe pasmo gór Afryki, Kilimandżaro pokryte jest wiecznym śniegiem, podczas gdy u jego podnóża panuje tropikalny upał.

Około 38 milionów lat temu, powstały najwyższe góry świata, Himalaje. Posiadają one aż 96 szczytów mających powyżej 7315 metrów nad poziomem morza. Szczyty te pokryte są licznymi lodowcami, a linia wiecznego śniegu zaczyna się od około 5700 metrów wysokości.

Wieczny śnieg i lód znajduje się też na najwyższych szczytach Alp o łącznej powierzchni 2909 km2 powstałych na wskutek ruchów skorupy ziemskiej przed około 40 - 60 milionów lat temu.

Uczeni podają, że Ziemia istnieje ponad 4 miliardy lat, a nam się wydaje, 1000 lat to bardzo dużo. Jednak milion lat w porównaniu z czasem istnienia Ziemi to nie wiele. Ma on się tak, jakby rok miał 2 godziny. Więc nic nie trwa wiecznie, nawet najpotężniejsze lody.
2 3 2
2010-02-02T22:43:06+01:00
Himalaje pżowzyej 3000m n p m
Alpz powzyej 2000 n p m
1 1 1