W trzech pojemnikach były 84 litry farby. Gdy z pierwszego pojemnika do drugiego przelano 12 litrów, a z drugiego do trzeciego przelano 8 litrów, to okazło się, że w każdym pojemniku jest tyle samo farby. Ile farby było na początku w każdym pojemniku? (wynik powinien być ->40l, 24l, 20l)

2

Odpowiedzi

2010-02-02T18:20:55+01:00
X+16+x+x-4=84
3x=72
x=24

pojemnik:
1) x+16=24+16=40
2) x=24
3)x-4=24-4=20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:27:40+01:00
A - pierwszy pojemnik
b-drugi pojemnik
c-trzeci pojemnik

a+b+c=84
84/3=28
a-12=b+12-8=c+8=28

a-12=28
a=40l

b+12-8=28
b=24l

c+8=28
c=20l
1 1 1