Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:09:48+01:00
X-wiek córki obecnie
y-obecny wiek matki
x+3=3(y+3)
x-2=4(y-2)

x+3=3y+9
x-2=4y-8

x=3y+6
x=4y-6

3y+6=4y-6
12=y
x=3*12+6=42

Odp. Matka ma 42 lata, a córka 12 lat.
2010-02-02T18:32:14+01:00
Lata córki obecnie-y
lata matki obecnie-x
x+3=3(y+3)
x-2=4(y-2)
x+3=3y+9
x-2=4y-8
x=3y+6
x=4y-6
3y+6=4y-6
12=y
x=3*12+6=42
Odp. Córka ma 12lat, a matka 42 lata.