Zad 1)Dorosły słoń waży okolo 6 ton,a słoniątko tuz po urodzeniu około 100kg.Ile razy dorosły słoń jest cięzszy od słoniątka?Wiem że wyjdzie 60 razy ale jak to obliczyć??
Zad 2)Zawartość wody (w procentach)
arbuz-90
łzy-98
-ile mililitrów wody zawiera litr łzy?Wyjdzie 980ml ale jak to obliczyć?

-Do prawidlowego funkcjonowania czlowiek potrzbuje okolo dwóch i pół litra wody dziennie.Ile kilogramów arbuza musiałby zjeść,aby dostarczyć organizmowi taką ilosć wody?Wiem że wyjdzie około 2,8kg ale jak to obliczyć :(

Pomocy! Dam naj:)

2

Odpowiedzi

2010-02-02T18:17:07+01:00
Zad.1
6t=6000kg
6000kg:100kg=60

zad.2
98%*1l=0,98l=980ml

90%*1l=0.9l

2,5l:0,9l=2,(7) w przybliżeniu to 2,8kg

Pozdro ;)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:18:41+01:00
1)6 ton = 6000 kg
6000 : 100 = 60 <= tyle razy dorosły słoń jest cięższy

2)
a] 1000 ml = 1 litr
z proporcji
100% - 1000 ml
98% - x ml
x = (98% * 1000ml)/100%
x = 980 ml

b] w 1 kg (1000g) arbuza jest 90% wody
100% - 1000g arbuza
90% - x g arbuza
x = (90% * 1000g)/100%
x= 900 g [ tyle gramów arbuza to woda]

2,5l = 2500 ml
2500ml : 900g = 2,8 kg
1 5 1