Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:19:14+01:00
"Gdybymn oddał na jałmużnę całą majętność moją,
a ciało wystawił na spalenie
lecz miłości bym nie miał
nic bym nie zyskał"

Ten fragment jest bardzo ważny i istitny. Jestto pokazana pewnego rodzaju skrajność. Sw. Paweł uświadamia jak ważną rolę w życiu człowieka pełni miłość. Ze żyć trzeba dla kogoś, że trzeba kochac. I jeżeli człowiek oddał by swój cały dorobek życia a nawet swoje życie to bez miłości było by to bezsensowne.
1 5 1
2010-02-02T18:21:46+01:00
„Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, wszystkiego się spodziewa, wszystko przetrzymuje”. Potrafi znosić występujące w małżeństwie stany napięcia i trudności. Zważa na każdą radę podaną w Słowie Bożym i sumiennie się do niej stosuje, choćby się zdawało, że okoliczności wymagają zmiany postępowania. Wprawdzie wobec ludzi pozwalających sobie na nieuczciwość nie jest łatwowierna, ale nie jest też przesadnie podejrzliwa, tylko darzy zaufaniem. Ponadto spodziewa się tego, co najlepsze. Podstawę takiej nadziei stanowi ufna pewność, że nie ma nic lepszego od usłuchania rady biblijnej. Dzięki temu miłość może być pozytywna, optymistyczna i dalekowzroczna. Nie jest chorągiewką na wietrze ani chwilowym oczarowaniem. Prawdziwa miłość potrafi się oprzeć trudnościom i nie boi się ich. Jest wytrwała. Jest silna, ale jednocześnie ustępliwa, życzliwa, łagodna i przystępna.
1 5 1