Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:21:44+01:00
1. ekspozycji
2. rozwinięcia akcji
- Cześnik oświadcza się Postolinie
- Miłość młodego pokolenia Klary i Wacława
- Wezwanie Rejenta przez Cześnika na pojedynek
- Ślub Wacława i Klary
3. punkt kulminacyjny
- spotkanie Rejenta Milczka z Cześnikiem Raptusiewiczem
4. rozwiązania akcji

Zemsta dzieli si na 4 akty
Akt pierwszy - ma 8 scen
Akt drugi - ma 9 scen
Akt trzeci - ma 7 scen
Akt czwarty - ma 13 scen
9 4 9
2010-02-02T18:27:14+01:00
Komedia zbudowana jest z 4 aktów, liczbą one :
I-8 scen
II- 9 scen
III- 7 scen
IV- 13 scen
Komedia ma zwartą budowę , co odzwierciedla również doskonałą konstrukcję akcji.
Cechy komedii:
- środki niewspółmierne do celów działań postaci (''spór o mur),
- postacie kontrastowe
- wyraziste (przerysowanie) cechy postaci ,
- humor sławny, postaci, sytuacyjny
- szczęśliwe zakończenie.
5 4 5