Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:26:30+01:00
Doping-jest to podwyższenie wydolności fizycznej zawodnika za pomocą niedozwolonych środków farmakologicznych.
Środki te mają działanie uboczne, nawet stosowane w małych dawkach.
Widoczne skutki uboczne: powiększenie się porów,pojawienie się trądziku, rozstępy, łysienie.
Niewidoczne zmiany w organiźmie człowieka:Pod wpływem wysokich dawek przez dłuższy okres czasu kobiety i męższczyźni są bardziej agresywni,co zraża ludzi, nie kontrolowanie własnych zachowań.Następstwem jest depresja.
Nadmiar testosteronu łatwo powoduje wystąpienie niektórych cech żeńskich jak: tworzenie się piersi,skłonność do odkładania tłuszczu i niezwykle miękkie mięśnie.
Stosowanie sterydów anabolicznych zwiększa ryzyko choroby serca.Inne czynniki to stres wysokie ciśnienie krwi,oraz wzrost masy ciała.
Sterydy wpływają szkodliwie również na funkcjonowanie nerek. Podstawowym zadaniem nerek jest filtrowanie i wydalanie toksycznych produktów.
Przy użyciu sterydów może nastąpić zniszczenie wątroby.
1 3 1
2010-02-02T18:26:56+01:00
* depresja
* agresywne zachowanie
* choroby serca
* zniszczenie wątroby
* kłopoty z pracą nerek
* prawdopodobieństwo prostaty u mężczyzn
* uzależnienie
2 5 2
2010-02-02T18:28:03+01:00
Środki dopingujące powodują:
- zahamowanie skórne, tzw. trądzik steroidowy, który ma cięższy przebieg niż trądzik młodzieńczy;
- zahamowanie wzrostu, mimo nadmiernego umięśnienia ciała;
- powiększenie gruczołów sutkowych u mężczyzn;
- zahamowanie rozwoju jąder i bezpłodność;
- zaburzenia psychiczne: zmienność nastroju od agresji po depresję oraz zmianę osobowości;
- zaburzenia działania układu pokarmowego: mdłości, wymioty, biegunki;
- zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia nowotworów;
- obniżenie odporności organizmu;
- uzależnienie;
- zmniejszenie wytrzymałości więzadeł.
3 5 3