A) Określ który rodzaj jest bardziej zanieczyszczony ( rzeki czy wody podziemne)
b) Wyjaśni dlaczego wskazane przez ciebie wody są bardziej zanieczyszczone
c)Podaj po jednym przykładzie działań zmierzających do poprawy stanu czystości wód powierzchniowych i podziemnych w Polsce

Jest to zad. 4/53 w ćw dla 1 gim (Puls ziemi)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:26:14+01:00
A) Rzeki
b) Są na powierzchni litosfery, a to właśnie tam znajduje się zdecydowana większość wszystkich zanieczyszczeń środowiskowych.
c) Niewylewanie ścieków na pola i do wód powierzchniowych.
Nieużywanie nawozów sztucznych (pestycydów).
37 4 37
2010-02-02T19:39:52+01:00
Bardziej zanieczyszczone są rzeki,

są na powierzchni więcej zanieczyszczenia docierają tutaj znacznie szybciej niż w głąb ziemi i jest ich więcej

-zmniejszenie emisji spalin poprzez zakładanie filtrów w kominach fabrycznych (z deszczem i sniegiem wracaja na ziemię)
- budowanie nowoczesnych oczyszczalni ścieków, zwłaszcza przy dużych zakladach

-zapobieganie wszelkimi sposobami by ścieki chemikalia i inne zanieczyszczenia nie dostawaly sie do gleby
26 3 26
2010-02-02T21:18:05+01:00
4/53
a) Najbardziej zanieczyszczone są rzeki.
b) Ponieważ ludzie wrzucają do rzek tony śmieci, a nawet myją w rzekach samochody.
c)
•Więcej koszy na śmieci ( szczególnie przy rzekach)
• Codzienne oczyszczanie rzek.

Mam nadzieję, że pomogłam :D
36 3 36