Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:24:00+01:00
-ingerencja państw ościennych w życie polityczne Polski
-demokracja szlachecka
-wolna elekcja
-mieszanie państwa przez władców w ościenne konflikty
-szereg wojen które przeszły przez kraj
-za późno spostrzeżono o konieczności reform
-słaba armia, mało liczna
2 3 2
2010-02-02T18:24:07+01:00
Kryzys gospodarczy po wojnach w XVII wieku z Rosją, Turcją, Szwecją oraz Kozakami
- osłabienie pozycji króla ( przywileje stanowe, oligarchia , anarchia)
- wpływ obcych mocarstw na politykę wewnętrzną państwa polskiego
- brak radykalnych reform w państwie polskim
1 5 1