1. Oblicz długość poręczy wzdłuż schodów z 12 stopniami, jeżeli każdy z nich ma 12 cm wysokości i 35 cm głębokości.

2. Drabina długości 3 metry stoi oparta przy ścianie. Do jakiej wysokości dosięgnie ta drabina, gdy ją oprzemy w odległości:
0.5 m, 1m, 1.5m, 2m, 2.5m od ściany?

3. Bok kwadratu ma długość 7cm. Oblicz długość przekątnej tego kwadratu.

4. Bok trójkąta równobocznego ma długość √3 cm. Oblicz długość jego wysokości.

5. Krótsza przekątna rombu dzieli go na dwa trójkąty równoboczne. Oblicz pole i obwód tego rombu, jeżeli dłuższa przekątna ma 6√3 cm długości.

6. Kij długości 2m oparto o ścianę. Do jakiej wysokości ściany będzie sięgał kij, jeżeli koniec przy ziemi odsunął się o 30cm od ściany?


P.S Bardzo proszę o rozwiązanie tych zadań szybko, gdyż one mi są na już potrzebne.. Za wszystkie zadania poprawnie rozwiązane i za pierwszą odpowiedź dam najlepszą ;** Z góry dziękuję ;);**

2

Odpowiedzi

2010-02-02T18:29:59+01:00
Zad 1..
12 do kwadratu + 35 do kwadratu=x do kwadratu
144 +1225=x do kw..
x do kw..=1369
x=pierwiastek 1369
x=37

12x37=444
dług..poreczy wynosi 444

zad.3
d=a√2
d=7√2



zad4
h=a√3/2
h=√3√3/2
h=2√3/2




zad 5
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T18:30:54+01:00
1.Trapez równoramienny ma podstawy długości 2 cm i 6 cm,a ramię pierwiastek z 13 cm.Oblicz pole tego trapezu.

6cm-2cm=4cm
4cm/2 = 2cm

h²+2²=(√13)²
h=√(13-4)
h=3cm

lewy trójkąt:
P=½a * h
P=1*3
P=3cm²

Prawy trojkąt jest taki sam.

Prostokąt:
P=b*h
P=2*3
P=6cm²

P.c.=2*3 + 6 =12cm²
2
L - długość drabiny
L = 3m
h = wysokość

opierając drabinę w odległości 0,5m od sciany
x = 0,5m
L do potegi 2 = h do potegi 2+x do potegi 2
h do potegi 2=L do potegi 2-x do potegi 2
h do potegi 2=9m do potegi 2-0,25m do potegi 2
h=pierwiastek z 8,75
5
wysokosc trójkąta równoboczengo wynosi połowe przekatnej czyli 3√3. Podstawa czyli a wyliczysz z wzoru h=a√3/2 czyli a=6
Obwód to 4a czyli 24
a pole to d1*d2/2
d1=6√3
d2=a=6
Pole: 18√3
6
30³+x²=200²
x=10√391

1 5 1