Pan sławek 20% swojej kwietniowej pensji przeznaczyl na swiadczenia. w maju otrzymal 200 zł podwyżki, ale opłaty za świadczenia wzrosły o 10 %i pan Sławek znowu przeznaczył na nie 20% zarobków. ile zarabiał w maju?
PROSZĘ TYLKO O ODPOWIEDNI UKŁAD RÓWNAŃ, NIE O ROWIĄZANIE.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:30:51+01:00
0,2(x-200)=y
0,2x=1,1y
2 5 2
2010-02-02T18:32:20+01:00
20%x=y
20%(x+200)=y+10%y
1 5 1