Odpowiedzi

2010-02-02T18:39:07+01:00
A=10
s=20
s=1/2at^2 => t=pierwiastek 2s/a
t=pierwiastek (40/10)=2s

v=a*t=20m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:39:54+01:00
Witaj
Spadające porcje wody można traktować jak spadające swobodnie ciała,
dla których Ep na górze przechodzi w Ek na dole. Zatem ponieważ Ep = Ek
więc 0,5mv2 = mgh czyli v = [2hg]^1/2 (do potęgi1/2 czyli pierw.kwadrat.)

v = pierw.kw. z 2*10m/s2*20m = 20m/s
pozdrawiam
czarnadziura