Odpowiedzi

2010-02-02T18:41:37+01:00
Miłosierny samarytanin:

Pewien człowiek, gdy szedł do Jerycha, wpadł w ręce zbójców, ci pobili go i zostawili pół umarłego. Kapłan i lewita minęli go. Samarytanin udzielił mi pomocy i odwiózł do gospody, Nastepnego dnia dał mu denary.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:52:25+01:00
Pewien człowiek, który szedł z Jerozolimy do Jerycha, został napadnięty, obrabowany i poraniony, pozostawiony na drodze. Obojętnie minęli go, przechodzący tamtędy kapłan, a potem Lewita. Dopiero pewien Samarytanin ulitował się nad nim. Opatrzył rany i zawiózł go do gospody, a tam zostawił pod opieką gospodarza do czasu, kiedy nie wróci. Za wszystko z góry zapłacił. Przypowieść ta mówi o tym, że należy pomagać innym i nie patrzeć na cierpienie obojętnie. Nie wolno wyciągać wniosków o społeczności, kierując się przykładem postępowania jednej osoby.