Odpowiedzi

2010-02-02T18:47:08+01:00
227-151=76 czyli w trzeciej drużynie było 76 harcerzy 227-139=88 czyli w drugiej drużynie było 88 harcerzy 88+76=161 227-161=66 czyli w pierwszej drużynie było 66 harcerzy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:48:54+01:00
X - liczba harcerzy w I drużynie
151 - x - liczba harcerzy w II drużynie
139 -x - liczba harcerzy w III drużynie
227 - liczba wszystkich harcerzy
x+151-x+139-x - liczba wszystkich harcerzy

x+151-x+139-x =227
(x i -x się skrócą)
290 - x = 227
-x = 227 - 290
-x =-63 I * (-1)
x = 63 - I drużyna
151 - x = 151 - 63 = 88 - II drużyna
139 - x = 139 - 63 = 76 - III drużyna
1 1 1
2010-02-02T18:50:13+01:00
X - liczba harcerzy w I drużynie
y - liczba harcerzy w II drużynie
z - liczba harcerzy w III drużynie

x+y+z=227
x+y=151
x+z=139

x+y+z=227
x=151-y
151-y+y+z=227

x+y+z=227
x=151-y
z=76

x+76=139
x=63


63=151-y
y=88


z=76
x=63
y=88