Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:49:55+01:00

-produkuje żółć
-neutralizuje bądź usuwa trucizny
-generuje ciepło
-wytwarza heparynę, która przeciwdziała krzepnięciu krwi
-maganyzuje niektóre witaminy
-przerabia cholesterol
-pomaga utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi
2010-02-02T18:55:56+01:00
Funkcja wydzielnicz: wytważa żółc
-//- metaboliczna:chemiczne przetważanie składników pokarmowych
-//- detoksykacyjna przekształcanie substancji szkodliwych dla organizmu w związki obojętne
-//- magazynująca gronadzone są w narządzie witaminy B12, A, D soli mineralnych, substancji energetycznych np. glikogenu.

Na podstawie Książki Biologia do liceum zakres podstawowy