1. Dla czego budynki stawia się na betonowej płycie. Wyjaśnij, po co jest ta płyta.
2. Wyjaśnij:

+ dlaczego igły,noże,nożyczki,piły muszą być dobrze zaostrzone,
+ dlaczego nosidła dla niemowląt,torby na ramię,plecaki mają szerokie paski, którymi stykają się z naszymi ramionami,
+ dlaczego ratownik, zbliżając się do człowieka, pod którym złamał sie lód, kładzie się na lodzie. ???????

3. Rysunek przedstawia sposób nabierania cieczy do strzykawki. Wyjaśnij, dlaczego rzy odciąganiu tłoku ciecz wpływa do strzykawki.



soryy ale nie mam obrazka.. ;/ w książce jest pokazane tak jak byście normalnie odciągali ciecz ( np. jak się krew pobiera to lekarka ciągnie za ten 'patyk' xDD

Daje dużoo punktów i prosze o jak najszybsze wykonanie zadania ;)
z góry DZIĘKUJE!!!

3

Odpowiedzi

2010-02-02T18:56:12+01:00
Chodzi o to że czasami w miejscu w którym chcemy postawić budynek jest troszeczkę mniej idealny teren , bardziej luźny np lekko podmokły normalny fundament jest to pas betonu szerokości około 80cm pod ścianami zewnętrznymi i nośnymi wewnetrznymi , natomiast płyta to tak jakby beton wylano pod całą powierzchnią budynku, dzieki czemu siła nacisku na 1metr kwadratowy gruntu jest mniejsza i budynek nie bedzie się wbijał/zapadał.
Krótko to pole powierzchni płyty jest znacznie większe od standardowego fundmentu.
1) żeby coś przeciąć, trzeba zniszczyć jego strukturę krystaliczną, więc musi być jak największy nacisk na jak najmniejszej powierzchni, dlatego noże czy nożyczki ostrzy się jak najlepiej
2) paski są szerokie, żeby rozłożyć ciężar na jak największej powierzchni, żeby po prostu mniej nas bolało, im węższy pasek, tym bardziej wbija się w ciało, a szeroki rozkłada działające siły na większą powierzchnię
3) Gdyż wtedy nacisk ciała rozkłada sie na większą powierzchnię lodu, a nie tylko na jedno miejsce. Więc jest mniejsze prawdopodobieństwo, ze lód się załamie.
trzeciego nie wiem ...
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:57:36+01:00
1. Dla czego budynki stawia się na betonowej płycie. Wyjaśnij, po co jest ta płyta.

Żeby się nie zapadały w przypadku rozmiękczenia gleby.

2. Wyjaśnij:

+ dlaczego igły,noże,nożyczki,piły muszą być dobrze zaostrzone,
żeby nie miały problemu z przecięciem danego materiału ... dobre naostrzenie ogranicza tarcie i powoduje, że nacisk na daną powierzchnię jest większy
+ dlaczego nosidła dla niemowląt,torby na ramię,plecaki mają szerokie paski, którymi stykają się z naszymi ramionami,
żeby nie zsuwały się z ramion, i miały odpowiedni punkt zaczepienia, po za tym szerokie paski rozkładają ciężar torebki na większy obszar ciała, przez co nie odczuwamy bólu
+ dlaczego ratownik, zbliżając się do człowieka, pod którym złamał sie lód, kładzie się na lodzie. ???????
żeby rozłożyć ciężar swojego ciała na większą powierzchnię lodu, co ogranicza możliwość załamania lodu

3. Rysunek przedstawia sposób nabierania cieczy do strzykawki. Wyjaśnij, dlaczego rzy odciąganiu tłoku ciecz wpływa do strzykawki.
ponieważ ciśnienie zasysa wodę do środka uzupełniając w ten sposób powstający pusty obszar w strzykawce, do którego nie dostaje się tlen, ani żadna inna substancja z powodu uszczelki
54 4 54
2010-02-02T19:01:06+01:00
1.budynki stawia sie na płycie gdyż jest to bardziej stabilne i przy podkopaniu ściana nie pęknie i nie rozleci sie .
2.ponieważ gdy jest naostrzone to nie ma problemu z przecięciem lub wbiciem igły w materiał.

żeby paski nie wrzynaly sie do ramion i nie powodowały jakiś ran.

poniewaz kładąc sie na lód rozkłada sie masę ciała na większy obszar niz jakby sie stało.

3 ciecz wplywa do strzykawki gdyz cisnienie wytwarzane przez odciaganie tlok powoduje wciaganie cieczy do srodka. Nie umie tak tego wytłumaczyć ale chodzi o to że nie moze byc w strzykawce proznia.
16 2 16