Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:00:41+01:00
Wysokość w trójkącie równobocznym wynosi a√3 / 2 (podzielić przez 2)

a) a=12
h= 12√3 / 2 =6√3

b) a=5
h= 5√3 / 2 = 2,5√3

c) a=√3
h= √3√3 / 2 = 3/2 =1,5

d) a=4√6
h= 4√6√3 / 2 = 4√18 / 2 = 2√18 = 2*3√2 = 6√2
można √18 zamienić na √9*2 czyli 3√2


można zrobić też twierdzeniem pitagorasa
zamieszczone na rysunku w załączniku
1 5 1
2010-02-02T19:02:37+01:00
Wzór h = (a√3)/2

a. a=12
h= (12√3)/2
h= 6√3 = 10,39

b. a=5
h= (5√3)/2
h= ⁵/₂√3 = 2½ √3 = 4,33

c. a= √3
h= (√3*√3)/2
h= √9 ÷2 = 3÷2 = 1½ = 1,5

c. a= 4√6
h= (4√6*√3)/2
h= (4√18)/2
h= (4√9*√2)/2
h= (4 *3 *√2)/2
h= (12 √2) /2
h= 6√2 = 8,49
1 1 1