Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:57:57+01:00
Wzór na wysokość trójkata r. :
H=a√3/2
a więc :

a) a=8cm, czyli H=8√3/2=4√3
b) a=10, czyli H=10√3/2=5√3
c) a=2√3, czyli H=2√3*√3/2=3
d) a=5√2, czyli H=[5√2*√3]/2=5√6/2

Z Tw. Pitagorasa :

a) H²=8²-4² => H²=64-16 => H=√48 => H=4√3
b) H²=10²-5² => H²=100-25 ==> H=5√3
c) H²= (2√3)²-√3² ==> H²=12-3 ==> H=3
d) H²=(5√2)²- (2,5√2)² ==> H=5√6/2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T18:59:39+01:00
Wzór na pole
P=a kwadrat√3/4
podstawiamy pod a
a)P=8 kwadrat√3/4
P=64√3/4
P=16√3
Odp wysokość trójkąta równobocznego wynosi16√3
b)P=10kwadrat√3/4
P=100√3/4
P=25√3
Odp wysokość trójkąta równobocznego wynosi25√3
c)P=2√3kwadrat√3/4
P=4*3√3/4 - skracamy 4
P=3√3
Odp wysokość trójkąta równobocznego wynosi 3√3
d)P=5√2kwadrat√3/4
P=25*2√3/4
P=50√3/4
Odp:wysokość trójkąta równobocznego wynosi50√3/4
1 1 1