1.wymień urazy,które wymagają unieruchomienia kończyn.
2.zaproponuj przedmioty,których można użyć do prowizorycznego unieruchomienia kończyn.
3.podaj przykłady czynnośći ,których nie należy wykonywać podczas udzielenia pomocy osobie zemdlonej.

3

Odpowiedzi

2010-02-02T19:00:56+01:00
ZŁAMANIE RĘKI,NOGI,ZWICHNIĘCIA
WYCHOWAWCZA,BIOLOGIA,PRZYRODA
TRZYMAĆ W RĘKU NOŻYCZEK, NOŻA I INNYXCH OSTRYCH I NIEBEZPIECZNYCH PRZEDMIOTÓW
9 1 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:13:54+01:00
1.złamania, skręcenia, rozerwanie więzadła, zwichnięcia w stawie np łokciowym
2. gdy jesteś na nartach możesz użyć kijka narciarskiego, w lesie kawałek grubej gałązki, coś długiego i twardego ;)
3. nie kładź osoby na brzuchu, nie ciągnij za na nogi, nie ustwiać osoby w pozycji siedzącej, nie odchylać tej osobie głowy do tyłu, nie stawiać osoby na nogi, nie zostawiać jej w miejscu z małym dostępem powietrza
:)
9 4 9
2010-02-02T19:21:11+01:00
1. Wszelkie złamania np rąk nóg czy kręgosłupa
2. Kije trzonki np od miotły koce
3. nie można szarpać osoby zemdlonej chlapać wodą i podawać zadnych leków
6 2 6