Odpowiedzi

2010-02-02T18:59:51+01:00
Urodził się 29 czerwca 1900 w Lyonie we Francji w rodzinie arystokratycznej jako syn hrabiego Jeana de Saint-Exupéry. Gdy miał 4 lata, zmarł jego ojciec i Antoine z matką oraz rodzeństwem zamieszkali w zamku u ciotki. Uczył się w szkołach katolickich prowadzonych przez jezuitów. W wieku 12 lat odbył pierwszy lot samolotem jako pasażer; wtedy też przerobił swój rower, dodając mu skrzydła. W 1919 podjął studia na Wydziale Architektury Akademii Sztuk Pięknych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T18:59:53+01:00
Antoine Marie Jean-Baptiste Roger de Saint-Exupéry urodził się 29 czerwca 1900, a zmarł 31 lipca 1944. Był to francuski lotnik, pisarz i poeta. Jednym z najbardziej znanych jego dzieł jest "Mały Książe". Po wybuchu II wojny światowej latał we francuskim dywizjonie rozpoznawczym GR II/33. Najprawdopodobniej został on zestrzelony przez niemiecki myśliwiec Fw 190 A-8 pilotowany przez Roberta Heichelle.