Odpowiedzi

2010-02-02T19:06:32+01:00
20 % ---> 60 gr
100 %---> x gr

100 * 60 / 20 = 300 gr czyli 3 zł
3-0,60=2,40
Mały bochenek kosztuje 2,40 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:07:19+01:00
Cena dużego bochenka chleba - x
cena małego bochenka chleba - x-20%x

Mały bochenek jest o 60 groszy tańszy... to znaczy że
20% = 60gr
100%=x
(i na krzyż)
20x=6000gr
x=300 groszy czyli 3 złote

Zatem Duży bochenek kosztuje 3 złote a mały o 60 groszy mniej czyli 2,40 złotego