W ośrodku wczasowym "Relaks" w Zielonce przebywa 150 osób. Dnia 5 sierpnia kierownik ośrodka zorganizował grzybobranie. Uczestnicy wyjechali o 8:00.
1) W grzybobraniu wzięło udział 20% osób przebywających w ośrodku "Relaks". Ile osób uczestniczyło w grzybobraniu?

3

Odpowiedzi

2010-02-02T19:00:11+01:00
1) 20/100 * 150 = 30.
Odp. 30 osób.
1 5 1
2010-02-02T19:00:13+01:00
150 osobó - 100%
x osób - 20 %

150*20= x*100
3000=100x/ :100
30 = x

Uczestniczyło 30 osób
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:00:22+01:00
150 - 100%
x - 20 %

100x = 150 * 20
100 x = 3000 / : 100
x = 30

odp: W grzybobraniu brało udział 30 osób
2 5 2