Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:02:18+01:00
Dane :
x-cena rogala
y-cena bochenka chleba

x=⅕ /*(-4)
4x+2y=6,30

-4x=-⅘y
+4x+2y=6,30

2y=6,30-⅘y /⅘y
2,8y=6,30 /:2,8

y=2,25
x=⅕*2,25

y=2,25
x=0,45

Odp.:Rogal kosztuje 0,45zł, a bochenek chleba 2,25zł.
2010-02-02T19:06:57+01:00
X-cena rogala
y-cena bochenka chleba

4x+2y=6,30
0,2y=x

4*(0,2y)+2y=6,30
0,8y+2y=6,3
2,8y=6,3 /:2,8
y=2,25 -> cena bochenka chleba

4x+2*(2,25)=6,30
4x+4,5=6,3 /-4,5
4x=1,8 /:4
x=0,45 -> cena rogala
4 5 4
2010-02-02T19:07:09+01:00
X - cena rogala
y - cena chleba

1/5 y = x
4x+2y = 6,3

Podstawiamy 1/5y do 2 równania (metoda podstawiania)

4*1/5y + 2y = 6,3
4/5 y+2y=6,3

14/5 y = 6,3/ *5
14y= 31,5/ :14
y = 2,25 zł

1/5 *2,25 = x
x= 0,45 zł

Rogal kosztował 45 groszy a chleb 2,25 zł