Odpowiedzi

2010-02-02T19:15:40+01:00
Możesz sobie dzielić przez tysiąc (czyli przesuwać przecinek o 3 w prawo).
Jeżeli wyjdzie liczba naturalna to jest to takie tysiąclecie. Np. 1000 r. to pierwsze tysiąclecie (bo po podzieleniu wyszło 1). Jeżeli po podzieleniu jest reszta, to jest to tysiąclecie większe od wyniku tzn. 1200 r. po podzieleniu 1,2, więc 2 tysiąclecie.

A połowy, to jeżeli w dacie jest mniej niż 500 to jest to pierwsza połowa (np. 1254 r. [254 jest mniejsze od 500]), a gdy więcej to jest to 2 połowa (np. 1970).
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:19:49+01:00
Określasz tysiąclecie:
Patrzysz na 4 od końca cyferkę. Jeżeli reszta cyfr to 0 - to jest to to tysiącelcie jaka liczba jest 4 cyfrą tej daty od końca. Jeżeli natomiast jest chociaż 1 cyfra różna od zera - to do 4 cyfry od końca dodajesz 1. Np. Rok 2000 - 2 tysiącelcie, Rok 2001 - 3 tysiąclecie (Jeżeli data jest jedno, dwu lub 3 cyfrowa to zawsze jest to 1 tysiąclecie)

Określasz połowę:
Patrzysz na 1, 2 i 3 od końca cyferkę. Jeżeli jest to liczba od 0 do 499 - to 1 połowa, a jeżeli od 500 do 999 - to 2 połowa.

Zadanie:
1970r. - II tysiąclecie, 2 połowa
2070r. - III tysiąclecie, 1 połowa
16 3 16