Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:12:09+01:00
Dane:
szerokość x
długość 3x+2
Rozwiązanie:
2*x+2(3x+2)=2x+6x+4=8x+4
8x+4=68
8x=64 |:8
x=8
szerokość 8
3*8+2=24+2=26
2010-02-02T19:13:32+01:00
Długość - x
szerokość - y

Obw = 2x+2y = 68

Długość jest o 2 cm większa od potrojonej szerokości:

3y+2 = x

rozwązujemy układ równań:

2x+2y=68
3y+2=x

x+y=34
x=2+3y

2+3y +y =34

4y = 32

y=8

x=2+3*8
x=2+24
x=26

Długość to 26cm, a szerokość 8cm