Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T19:38:57+02:00
Postacie zostały zestawione na zasadzie kontrastu, należą do dwóch różnych grup,chociaż oboje są stanu szlacheckiego.Pan Piotr to przedstawiciel konserwatywnego ziemiostwa, jego żona reprezentuje zaś szlachtę ulegającą modzie francuskiej, bezmyślnie przyjmująca wszystkie nowinki płynące z zachodu. Bohaterowie różnią się światopoglądem, sposobem myślenia i stylem życia.Krasicki w swoim utworze ośmiesza wady,sposób życia i obyczaje bohaterów.Prezentuje postacie w krzywym zwierciadle i tworzy karykaturę typów ludzkich.
2009-10-06T20:13:10+02:00
Satyra opowiada historię szlachcica ziemianina, któremu zamarzyła się żona z miasta. Po slubie okazała się osobą hołdującą najnowszej modzie, a na dodatek uwielbiała żyć ponad stan. Autor ośmiesza nie tylko głupotę męża, który spełnia zachcianki żony, ale pod pozorem opowiedzianej historii wytyka także Polakom rozrzutność i bezmyślne popugowanie zagranicznych wzorów.