4.Oblicz obwód trójkąta o bokach 12 i 1/4 dm. 13 i 3/5 dm. 8 i 3/4 dm.

I jak zrobić takie zadanie ??
Narysuj taki trójkąt równo ramienny, który ma przy podstawie kąt 70 Stopni. Podstawa ma 4 cm. Podaj miary pozostałych kątów.
Lub to :
W trójkącie równoramiennym kąt przy podstawie ma 50 stopni. Kąt między równymi ramionami ma :
A. 50 stopni
B. 80 stopni
C. 100 stopni
D. 130 Stopni

2

Odpowiedzi

2010-02-02T19:16:09+01:00
12 i 1/4+13i3/5+8i3/4=12i5/2+13i12/20+8i15/20=33i 32/20=34i12/20=34i3/5


Jak sama nazwa wskazjuje jest to trojkat rownoramienny wiec jezeli jego jeden kat przy podstawie ma 70 stopni to drugi kat ma tez 70 stopni.wiec
180-(70+70)=180-140=40

Katy maja miary 70 70 40
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:19:12+01:00
4. Obw = a + b + c
Obw = 12 1/4 + 13 3/5 +8 3/4 = 12 5/20 + 13 12/20 + 8 15/20 =
= 34 12/20 = 34 3/5 [dm]

Rysujesz odcinek o długości 4 cm, a później odmierzasz kątomierzem z końca odcinka 70 stopni. Ponieważ każdy trójkąt równoramienny ma przy podstawie dwa kąty o takiej samej rozwartości to drugi kąt na początku odcinka również ma 70 stopni. Po odmierzeniu, przedłużasz kreski które odmierzyłaś aż się złączą . Trzeci kąt będzie miał rozwartość 40 stopni.
18 3 18