Zad. 1 : Zapisz Liczby W Postaci Potęgi O Podstawie 10.


10
100
1 000
10 000
1 000 000 000...

Zad. 2 : Oblicz.

A) 2⁵ =
( -2)³ =
5² =
( -6)² =
( -4)³ =
10² =
( -10)³ =
( -10)⁵ =

B) ( -⅖)² =
( ⅛)² =
( -½)⁴ =
(1 ⅓)³ =
( -3 ⅓)⁵ =
( 11 ¹/₉)² =

C) 0,2² =
0,3⁴ =
0,01³ =
( -1,3)² =
( -1,1)² =
38,125⁰ =

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T19:24:47+01:00
Zad. 1 :
10= 10¹
100 = 10²
1 000 = 10³
10 000 = 10⁴
1 000 000 000... = 10n

Zad. 2 : Oblicz.

A) 2⁵ = 32
( -2)³ = -8
5² = 25
( -6)² = 36
( -4)³ = -64
10² = 100
( -10)³ = -1000
( -10)⁵ = -100000

B) ( -⅖)² = 4/25
( ⅛)² = 1/4
( -½)⁴ = 1/16
(1 ⅓)³ = 1/27
( -3 ⅓)⁵ = -100000/243
( 11 ¹/₉)² = 10000/81

C) 0,2² = 0,04
0,3⁴ = 0,0081
0,01³ = 0,000001
( -1,3)² = 1,69
( -1,1)² = 1,21
38,125⁰ = 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:43:25+01:00
Zad. 1

10 -10 do potęgi 1
100 -10 do potęgi 2
1 000 -10 do potęgi 3
10 000 -10 do potęgi 4
1 000 000 000... -10 do potęgi 9

Zad. 2

A)

2⁵ =2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 32
( -2)³ = (-2) x (-2) x (-2) = - 8
5² = 25
( -6)² = ( -6) x ( -6) = 36
( -4)³ = ( -4) x ( -4) x ( -4) = - 64
10² = 100
( -10)³ = - 1000
( -10)⁵ = - 100000

B)
( -⅖)² = ( -⅖) x ( -⅖) = 0,16
( ⅛)² = ( ⅛) x ( ⅛) = 0,015625
( -½)⁴ = ( -½) x ( -½) x ( -½) x ( -½) = 0,625
(1 ⅓)³ = (1 ⅓) x (1 ⅓) x (1 ⅓) = 2,353
( -3 ⅓)⁵ = ( -3 ⅓) x ( -3 ⅓) x ( -3 ⅓) x ( -3 ⅓) x ( -3 ⅓) = - 409,469
( 11 ¹/₉)² = ( 11 ¹/₉) x ( 11 ¹/₉) = 123,4321

C)
0,2² = 0,2 x 0,2 = 0,04
0,3⁴ = 0,3 x 0,3 x 0,3 x 0,3 = 0,0081
0,01³ = 0,01 x 0,01 x 0,01 = 0,000001
( -1,3)² = ( -1,3) x ( -1,3) = 1,69
( -1,1)² = ( -1,1) x ( -1,1) =1,21
38,125⁰ = 1