Ania dodała 3 liczby. 2 z nich była 3 razy większa od 1, a 3 o 1 mniejsza od 2. W wyniku otrzymała liczbę o 23 większą od 1 z nich. Jakie liczby dodała ania ?

Mama, Tata i syn mają razem 93 lata. Syn jest 3 razy młodszy od mamy, a mama o2 lata młodsza od taty. Ile lat ma każde z nich ?

W prostokącie jeden bok jest 2 razy dłuższy niż drugi. Oblicz długość boków tego protsokąta, jeśli jego obwód wynosi 24 cm.

W prostokącie jeden bok jest o 2 cm dłuższy od drugiego. Oblicz długość boków tego prostokąta.


Prośiłbym z obliczeniami, jeśli można :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:30:40+01:00
X -1 liczba
3x- 2liczba

x+3x+3x-1=x+23
7x=x+24
6x=24
x=4

Spr.4+12+11=23+4

x-mama

x+x/3+x+2=93/*3
7x+6=279
7x=273
x=39

mama-39lat
tata-41lat
syn-13lat
spr.29+41+13=93

x-1 bok
x+2cm
inaczej tego zadania sie nie da obliczyc bo za malo danych:D:D:D



2010-02-02T19:42:14+01:00
Zad 3:
x+2x+x+2x=24
6x=24
x=24:6
x=4-bok a
4*2=8-bok b