Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:28:54+01:00
Funkcje:
* odpornościowa – w węzłach limfatycznych powstają niektóre białe ciałka krwi
* neutralizująca – zwalczanie ciał oraz substancji obcych i szkodliwych dla organizmu
* odprowadzająca – odprowadzenie limfy z powrotem do krwi

Przepływająca po organizmie limfa zbiera substancje toksyczne i odprowadza je do węzłów chłonnych, skąd są transportowane do nerek i usuwane z organizmu. To, czy układ limfatyczny dobrze funkcjonuje, zależy w dużej mierze od sprawności i elastyczności tkanki łącznej. Jeśli jest zbyt miękka i przepuszczalna, toksyny, zamiast wędrować do węzłów chłonnych, wnikają w inne tkanki, np. gromadzą się w komórkach tłuszczowych. Tak więc sprawny układ limfatyczny pomaga w usuwaniu toksyn z komórek tłuszczowych, a wtedy pośrednio zapobiega powiększaniu się cellulitu.

Układ limfatyczny rozpoczynają zbierające płyn tkankowy włosowate naczynia limfatyczne. Łączą się one w coraz większe naczynia chłonne, przechodzące następnie w główny przewód piersiowy, łączący się z kolei z układem krwionośnym. Dzięki temu limfa dostaje się do układu krwionośnego i dochodzi do ciągłej wymiany substancji między nią a krwią. Do układu limfatycznego zalicza się też węzły chłonne, np. w pachwinach kończyn. Funkcje układu limfatycznego związane są m.in. z wytwarzaniem tzw. przeciwciał, które łącząc się np. z bakteriami, ułatwiają ich niszczenie przez krwinki białe.
3 3 3
2010-02-02T19:32:10+01:00
Krążenie w układzie limfatycznym:
przestrzenie międzykomórkowe, naczynia włosowate, naczynia limfatyczne,przewody,żyły główne.
Funkcje:
dostarczanie przesączonego przez n. włosowate osocza z powrotem do krwiobiegu,
pośredniczenie w wymianie składników między osoczem, a tkankami,
zwalczanie drobnoustrojów chorobotwórczych

mam nadzieję,że starczy;)
4 3 4
2010-02-02T20:07:07+01:00
Układ limfatyczny zbiera i oczyszcza cześc płynu tkankowego.u człowieka układ limfatyczny tworzy rozbudowana sieć naczyń limfatycznych wypełnionych limfą-chłonką oraz tkanka chłonna zawierająca liczne limfocyty.
podsawowe funkcje układu limfatycznego to gromadzenie i zwracanie płynu tkankowego do krwi a także rola odpornościowa i transport wchłoniętych w przewodzie pokarmowym lipidów.

czynności u.limfatycznego:
-odpornościowa – w węzłach limfatycznych powstają białe ciałka krwi
-neutralizująca – zwalczanie ciał oraz substancji obcych szkodliwych dla organizmu
-odprowadzająca – odprowadzenie limfy z powrotem do krwi

limfa zbiera substancje toksyczne i odprowadza je do węzłów chłonnych. z tamtąd transportowane są do nerek gdzie puźniej usówane są z organizmu. funkcjonowanie układu limfatyczne uzależnione jest o sprężystości tkanki łącznej.

budowa u.limf.
-rozpoczyna go zespół limfatycznych naczyń włosowatych który zbiera płyn tkankowy.
-łączą się one w coraz większe naczynia chłonne
-naczynia te przechodzą następnie w przewód piersiowy.
-ten zato łączy się z układem krwionośnym.
w ten sposób limfa dostje się do krwi co umożliwia ciągłą wymianę substancji między krwią a limfą.

funkcje
układ limfatyczny odpowiada głównie za wytwarzanie przeciwciał.
3 3 3