Odpowiedzi

2010-02-02T19:25:54+01:00
A-bok kwadratu
r-przekątna kwadratu
P-pole kwadratu

P=a*a = a(do kwadratu)
P=? r=a+5
P=(a+5) (do kwadratu)= a(kwadrat)+25

odp.pole kwadratu wynosi a(kwadrat)+25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:26:24+01:00
A√2 = a+5
a√2 - a = 5
a(√2 - 1) = 5
a = w ułamku 5 / √2-1
a = 5(√2+1 ) cm
P = a²= 25(3+2√2) = cm²
P = 25(3+2√2)cm²

albo prościej
a xa
a x a + a x a=d x d
a +5=d
2a x a = a x a + 10a + 25
a x a-10a - 25=0
a = 10/ 2

a= 5
d= 10
czyli pole kwadratu to 25