1. Oblicz po jakim czasie samolot startujacy ruchem prostoliniowym jednostajnie przyśpieszonym ( v0 = 0 ) z przyśpieszeniem o wartości a = 5m/s2 <kwadratową> osiągnie szybkość v = 100 m/s . Oblicz drogę, jaką przebędzie w tym czasie.

2.Łódź motorowa, ruszajaca z lini startu, rozpędza sie do szybkości v = 108 km/h w czasie t= 1min. Oblicz wartość jej przyśpieszenia i drogę, którą przebyła w tym czasie, jeżeli poruszała sie ruchem jednostajnie przyspieszonym.

Proszę jak najszybciej!!

2

Odpowiedzi

2010-02-02T19:29:59+01:00
1.
t=?
s=?
a=5
v=100

a=v/t => t=v/a
podstawiamy
t=100/5 = 20s

s=1/2at^2=1/2*5*400=1000m

2.
v=108km/h = 30m/s
t=1min = 60s

a=v/t
podstawiamy
a=30/60=0,5 m/s^2

s=1/2at^2 = 1/2*0,5*3600=900m

:D pozdrawiam
60 4 60
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T19:30:51+01:00
Dane:
V₀ = 0
V = 100 [m/s]
a = 5 [m/s²]
Rozw.:
a = ΔV/t
ΔV = V - V₀
czyli
a = V - V₀ / t
V₀ = 0
więc
a = V/t
t = V/a = 100 [m/s] / 5 [m/s²] = 20 s
S = at²/2 =5 [m/s²]×(20s)²/2 = 1000 m

Zad 2
Dane:
V = 108 km/h = 108 000 m / 3600 s = 30 [m/s]
t = 1 min = 60 s
Rozw.:
Dane:
a = ΔV/t
ΔV = V - V₀
czyli
a = V - V₀ / t
V₀ = 0
więc
a = V/t = 30 [m/s] / 60 [s ] = 0,5 [m/s²]
S = at²/2 = 0,5 [m/s²] × (60s)² / 2 = 900 m
75 4 75